Στους πρόποδες του Παρνασσού, μέσα στη γωνία που σχηματίζουν οι δίδυμοι βράχοι των Φαιδριάδων, βρίσκεται το πανελλήνιο ιερό των Δελφών, που είχε το πιο διάσημο μαντείο της αρχαίας Ελλάδας. Οι Δελφοί θεωρούνταν το κέντρο του κόσμου.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, εδώ συναντήθηκαν οι δύο αετοί που έστειλε ο Δίας από τα πέρατα του σύμπαντος για να βρει τον ομφαλό του κόσμου. Το ιερό των Δελφών, μέσα σε ένα πιο εντυπωσιακό τοπίο, ήταν για πολλούς αιώνες το πολιτιστικό και θρησκευτικό κέντρο και σύμβολο ενότητας για τον ελληνικό κόσμο.

Το ιερό ήταν το κέντρο της Αμφικτυονικής Συμμαχίας, μιας ένωσης δώδεκα φυλών της Θεσσαλίας και της Στερεάς (νότια-κεντρική Ελλάδα), με θρησκευτική και αργότερα πολιτική σημασία. Η Αμφικτυονική Ένωση ήλεγχε τη λειτουργία και τα οικονομικά του ιερού, καθώς όριζε τους ιερείς και άλλους αξιωματούχους που επιλέγονταν μεταξύ των κατοίκων των Δελφών. Τον έκτο αιώνα π.Χ., υπό την προστασία και διοίκηση του Συνδέσμου, το ιερό αυτονομήθηκε (Πρώτος Ιερός Πόλεμος), αύξησε την επικράτειά του και την πολιτική και θρησκευτική του επιρροή σε όλη την Ελλάδα και αναδιοργάνωσε τους Πυθίους, τους δεύτερους πιο σημαντικούς αγώνες στην Ελλάδα μετά. τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που γίνονταν κάθε τέσσερα χρόνια.

Η άνοδος του Ορθολογιστικού κινήματος στη φιλοσοφία τον τρίτο αιώνα π.Χ., έπληξε την εξουσία του μαντείου, ωστόσο οι τελετουργίες του συνεχίστηκαν αμετάβλητες μέχρι τον δεύτερο αιώνα μ.Χ., όταν το συμβουλεύτηκε ο Αδριανός και το επισκέφτηκε ο Παυσανίας. Η λεπτομερής περιγραφή των κτηρίων και των τριακοσίων και πλέον αγαλμάτων του τελευταίου συνέβαλε σημαντικά στην ανακατασκευή της περιοχής. Ο βυζαντινός αυτοκράτορας Θεοδόσιος τελικά κατήργησε το μαντείο και οι Σλάβοι κατέστρεψαν τον περίβολο το 394 π.Χ. Με την έλευση του Χριστιανισμού, οι Δελφοί έγιναν επισκοπική έδρα, αλλά εγκαταλείφθηκαν τον έκτο-έβδομο αιώνα μ.Χ. Αμέσως μετά, τον έβδομο αιώνα μ.Χ., ένα νέο χωριό, το Καστρί, αναπτύχθηκε πάνω από τα ερείπια του αρχαίου ιερού, προσελκύοντας στη σύγχρονη εποχή αρκετούς ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για τις αρχαιότητες.

Ο αρχαιολογικός χώρος των Δελφών περιλαμβάνει δύο ιερά, αφιερωμένα στον Απόλλωνα και την Αθηνά, και άλλα κτίσματα που προορίζονται κυρίως για αθλητισμό. Οι επισκέπτες που έφταναν από την Αθήνα συνάντησαν για πρώτη φορά το ιερό της Αθηνάς Προναίας – δηλαδή της Αθηνάς που βρίσκεται μπροστά από το ναό του Απόλλωνα. Έξω από τα τείχη του απλώνεται ο οικισμός των Δελφών. Μέσα στα τείχη ήταν η περίφημη Θόλος, το σύμβολο των Δελφών σήμερα, και τα ερείπια τριών ναών αφιερωμένων στη θεά. Οι δύο παλαιότεροι ναοί χτίστηκαν από τούφα στην ίδια θέση.Αυτά χρονολογούνται στα μέσα του έβδομου αιώνα και στον γ. 500 π.Χ. Ο τρίτος ναός, κατασκευασμένος από ασβεστόλιθο, χτίστηκε στο δυτικό άκρο του ιερού μετά τον σεισμό του 373 π.Χ. Το ιερό αυτό περιλαμβάνει επίσης τους βωμούς του Δία Πολιέα, της Αθηνάς Εργάνης, της Αθηνάς Ζωστερίας, της Ειλείθυιας και της Υγείας, τα ερείπια δύο κτιρίων αφιερωμένων στη λατρεία των τοπικών ηρώων Φυλάκου και Αυτόνου, που εκδίωξαν τους Πέρσες από τους Δελφούς, και δύο θησαυρούς με μαρμάρινες στέγες. , το ένα δωρικό και το άλλο αιολικό. Το Αιολικό Θησαυροφυλάκιο Μασσαλίας διατηρεί ένα χαρακτηριστικό κιονόκρανο από φύλλα φοίνικα. Τέλος, το ιερό περιλάμβανε ένα μνημείο για την καταστροφή των Περσών, ένα άγαλμα του αυτοκράτορα Αδριανού και ένα κτίριο γνωστό ως «σπίτι των ιερέων».

Δείτε περισσότερα : https://www.visitgreece.gr